Iniciatíva na sociálnych sieťach oslovila viac ako 3 milióny ľudí. Do čistenia prírody sa priamo zapojili stovky podporovateľov

Iniciátori kampane #nejsemprase a #niesomprasa zakončili letnú časť aktivít zberom po celej Českej republike: vyzvali priaznivcov k vyčisteniu okolia a sami sa vydali do hôr, lesov a mestských parkov. „Stopy po turistoch sú na každom kroku,“ upozornil na množstvo odpadkov v prírode Miloš Židík. „Aj keď sme na sociálnych sieťach oslovili cez 3 milióny ľudí v Česku a na Slovensku, odpadky v prírode stále ostávajú. Práve preto nekončíme a budeme v našej snahe pokračovať aj naďalej,“ odhalil plány na budúci rok iniciátor kampane.

Vrcholom kampane #niesomprasa mal byť výstup na najvyšší bod Českej republiky – Snežku. Kvôli zhoršovaniu pandemickej situácie sa iniciátori projektu namiesto spoločného čistenia jediného chodníka v Krkonošiach rozhodli rozdeliť sily a vyzvať k upratovaniu vo všetkých kútoch Českej republiky. Sami prírode od odpadkov uľavili v Jizerských a Orlických horách, v Jeseníkoch, Beskydoch a na Broumovsku. Ich pozornosti neunikla ani Praha, Brno či Český Krumlov. A v upratovaní neboli zďaleka sami. „Naša výzva nevyšla naprázdno. V týždni od 7. do 14. októbra sa do čistenia zapojili stovky dobrovoľníkov a milovníkov čistej prírody. Na sociálnych sieťach sa nám tak zišli videá a fotografie s vrecami vyzbieraných odpadkov zo všetkých kútov republiky. Medzi autormi boli aj známe osobnosti ako speváčka Kamila Nývltová, úspešná vodná slalomárka Veronika Vojtová alebo ekologička z Českého zväzu ochrancov prírody Kateřina Landová,“ priblížil iniciátor kampane Miloš Židík.

Príroda našu pomoc potrebuje. Kampaň bude pokračovať aj ďalší rok

V priebehu letných a jesenných mesiacov zasiahla kampaň #niesomprasa na sociálnych sieťach a v médiách viac než 3 milióny ľudí. A neobmedzila sa len na Česko a Slovensko. Jej podporovatelia sa hlásia aj Poľska a z Bavorska. Na Slovensku sa k myšlienkam iniciatívy prihlásila speváčka Zuzana Smatanová, ktorá pomáhala upratovať vo Vysokých Tatrách. „Záujem fanúšikov a osobností je pre nás potvrdením, že stojí za to snažiť sa o dobrú vec a pokračovať v nej aj ďalší rok. Už teraz premýšľame o tom, kam našu iniciatívu posunieme. Najdôležitejšie je pre nás vzdelávanie detí aj dospelých. Z hôr a lesov sa chceme dostať aj do mestských parkov a na verejné priestranstvá,“ predstavil plány Miloš Židík.

Sociálne siete projektu #niejsomprasa získali od júna 8500 fanúšikov, cez 3000 zdieľaní príspevkov a videá si pozrelo viac než 500 tisíc ľudí.

Kampaň #niesomprasa nie je politicky orientovaná ani zisková. Záštitu jej dali CEEV Živica, Klub slovenských turistov, Národná asociácia horských vodcov Slovenskej republiky, NATUR-PACK, Slovak Nordic Walking Association, Združenie cestovného ruchu Vysoké Tatry a Národný park Muránska planina.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *